Yaşam Çocuk

Yaşam Çocuk
Çocuk Dünyası

Sayfalar

25 Kasım 2021 Perşembe

Çocuk Bilmeceleri

Çocuk Bilmeceleri

Bilmece

Yeni geldim tatilden, doyamadım tadından. Ferahlattı girince, ıslattı kuruyunca

Bilmece

Su koyarsın dolar, içersin biter. İçini görmeyince, merakın artar.

Bilmece

Zıp zıp zıplıyor, yuvarlanınca da durmuyor.

Bilmece

Karşıdan baktım al, ağzıma aldım bal.

Bilmece

Alçacık adamcık, başında tabakçık.

Bilmece

Hayvanların yuvası, ağaç doludur orası.

Bilmece

Sarıdır sallanır, dalında turunculaşır.

Bilmece

Ben bilmem o bilir, kırmaz beni öğretir.

Bilmece

Gökte gördüm yedi köprü, rengi var yedi türlü.

Bilmece

Alçacık dalı, yemesi ballı.

Bilmece

İçi kütük, dışı kayık

Bilmece

Elsiz, ayaksız; kuyu kazar bacaksız.

Bilmece

Ne kanı var ne canı, beş tanedir parmağı.

Bilmece

Evim kırılgan, kırarsan yapamazsın aman!

Bilmece

Geceleri gökyüzünde sarı tas.

Bilmece

Pişmeden yumuşak, pişince çıtır çıtır.

Bilmece

Ağzıyla odun yutar, bacasında duman tüter.

Bilmece

İki kapaklı, çok yapraklı. İçinde sayısız bilgi saklı.

Bilmece

İçince iyi gelir, fazlası zarar verir.

Bilmece

Küçücük bakkal dünyayı yutar.

Bilmece

Çınçınlı hamam, kubbesi tamam, bir gelin aldım, babası İmam

Bilmece

Çizip gerçekleştirirler, boyayıp zenginleştirirler.

Bilmece

Aldır abası, yeşildir cübbesi

Bilmece

Kulağını büktükçe ağzı sulanır.

Bilmece

Küçük küçük dişleri var. Ne de büyük işleri var.

Bilmece

Sıcağa koyma kurur.

Bilmece

Beyaz sarayda sarı padişah

Bilmece

Yer altında sakallı kök

Bilmece

Kolu var bacağı yok, dikdörtgeni var karesi yok

Bilmece

Arabadan atladı, pantolonu patladı.

Bilmece

Bir burnu var sivri, bin gözü var işli.

Bilmece

Teptim tekerlendi, öptüm şekerlendi, bal ile badem, bir güzel adem.

Bilmece

Ak kutu kapağı, içi dolu yapağı. Yapağı değil ipek. Bunu bilmeyene gelsin kötek.

Bilmece

Yemeğin başı, hastanın aşı.

Bilmece

Bir halım var! Yazın erir, kışın serilir.

Bilmece

Yer altında sakallı dede

Bilmece

Masmavi battaniyesi göz alabildiğince, girersin içine serince…

Bilmece

Gökte durur paslanmaz suya düşer ıslanmaz

Bilmece

Harfler dizilmiş yan yana, haydi bana baksana. Sayfalarım var benim, gelip beni okusana.

Bilmece

Çuf çuflar tren gibi, sıcaktır suyu güneş gibi. İçindeki içilir, lezzeti çok iyi.

Bilmece

Renklidir tüm aile, kokar mis gibi sülale.

Bilmece

Üç şapkası var, bir de direği.

Bilmece

Sarıdır sallanır, dalında ballanır.

Bilmece

Bize ışık verir, biraz sonra erir.

Bilmece

Mikropları öldürür, hastaları güldürür.

Bilmece

Akşam baktım çok idi, sabah kalktım yok idi.

Bilmece

Küçük kare kutu, içinde insan dolu.

Bilmece

Çıt çıt çalışır, kurulunca bağırır.

Bilmece

Ayakları su içer, herkes üstünden geçer.

Bilmece

Gez gez bıkmaz, iz bırakır akıllanmaz.

Bilmece

Elden ele ulaşır, bütün dünyayı dolaşır.

Bilmece

Arabadan atladı pantolonu patladı

Bilmece

Yuvarlaktır düz değil, mavi-yeşil mor değil.

Bilmece

Nar tanesi, nur tanesi, dünyanın bir tanesi

Bilmece

Kapıyı açar, kapamadan kaçar.

Bilmece

Yeşil tanedir, kendisi ekşidir, onu yiyen suratını ekşitir.

Bilmece

Bağcığı var bağlayamaz, tabanı var kendi yürüyemez.

Bilmece

Bir küçücük kutudur, bütün dünya yurdudur

Bilmece

Ne canı var ne kanı, beş tanedir parmağı

Bilmece

Mikropları öldürür hastaları güldürür

Bilmece

El eker, dil biçer

Bilmece

Aşağı iner tıkır tıkır, yukarı çıkar şıpır şıpır

Bilmece

Yol üstünde durur, gelene geçene buyurur

Bilmece

Uzun uzun yollardan, bir acayip kuş gelir, Ne güzel dili var, ne söylese hoş gelir.

Bilmece

Uzun uzun uzarlar, boynuzunda buzağılar.

Bilmece

Kıvrım kıvrım kıvrılır çizgisi, ayırır kara ile denizi.

Bilmece

Çıtır çıtır yenir, bunun adı nedir?

Bilmece

Yeşil tahtın üstünde var bir peri, uzattım elimi battı dikeni.

Bilmece

Kocaman değil, büyük hiç değil.

Bilmece

İşte şurada tepede, hemen doldur sepete, en güzeli yetişir, Eyüp’teki tepede.

Bilmece

Uzun yoldan gelmişler, evimizde horon tepmişler.

Bilmece

Masmavi bir atlas, boyun yetmez, makas bile kesemez, terzi hiç biçemez.

Bilmece

Suyu tuzlu içilmez, vapursuz hiç geçilmez, rüzgar çok eserse, dalgaları eksilmez.

Bilmece

Annenin kardeşinin oğlu senin neyin olur?

Bilmece

Pembedir elbisesi, renklidir deseni. Onu sorarsan topraktadır meskeni.


Çocuklar için - Çocuk Dünyası Eğitim - Oyun - Eylence - Çocukca Çocuk Sitesi
Çocuk Bilmeceleri Çocuk Bilmeceleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çocuklar için - Çocuk Dünyası Eğitim - Oyun - Eğlence - Çocukça Çocuk Sitesi