Yaşam Çocuk

Yaşam Çocuk
Çocuk Dünyası

Sayfalar

29 Mayıs 2010 Cumartesi

Tekerlemeler

Tekerlemeler

İncilerim döküldü,
Toplayamadım.
Küçük hanım geldi,
Saklayamadım.
Ikırcık mıkırcık,
Kız saçların kıvırcık,
Sana dedim "Sen çık."



Sağ kulağından sarkıttı,
Alla gittim gerisini,
Pulla gittim gerisini,
Çek şunun birisini





Biricik, ikicik,
Üçücük, dördücük,
Beşicik, altıcık,
Yedicik, sekizcik,
Dokuzcuk, oncuk,
Mavi boncuk,
Sen gir, çık.




Ebe ebe nerede,
Su doldurur derede;
Dere boyu çalılık,
Şu ebe ne de alık.
Ebe suya dalamaz,
Arasa da bulamaz.



Ava lama tavalama,
Tantan tavalama,
Ev kuşu,
Dev kuşu.
Arslan gelir
Yarıl gürül
Çık da kurtul.



İğne battı,
Canımı yaktı.
Tombul kuş
Arabaya koş;
Arabanın tekeri
İstanbul'un şekeri.
Hop hop altın top,
Bundan başka oyun yok.
Allı ballı kiraz,
Bana gel biraz.
Kiraz vakti geçti.
Eşim seni seçti.
Oyunun başı
Şu çeşmeden su taşı.
Çeşmenin suyu acı,
Kovanın dibi delik
Bana geldi ebelik.



Dama çıktım,
Çalı kestim.
Bir alaca yılan gördüm.
Yılan bizim nemiz olur?
Sokaklar da temiz olur.
Al çık,
Balçık,
Sana dedim:
"Sen çık."



Çıtpıt,
Mavi Boncuk,
Arap kızı
Sen çık.



Leylek leylek havada,
Yumurtası tavada,
Haydi verin et yesin.
Et yemezse ot yesin.



Ayşe hanımın keçileri
Kiş kiş kişniyor
Arpa saman istiyor
Arpa saman yok
Kilimcide çok
Kilimci kilim dokur
İçinde bülbül okur
O bülbül benim olsa
İki kardeşim olsa
Biri ay biri yıldız
Hop çikolata çikolata
Akşam yedim salata
Kız senin baban maraba



Alçacık dalı var,
Dalında balı var.
Al çilek, bal çilek,
Yemesem üzülecek.
Vitamini boldur.
Tabağını doldur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çocuklar için - Çocuk Dünyası Eğitim - Oyun - Eylence - Çocukca Çocuk Sitesi